Hem > ekonomi, Inrikespolitik > Ska papperslösa flyktingar få akutvård och mediciner?

Ska papperslösa flyktingar få akutvård och mediciner?

Till Nyamko Sabuni och Tobias Billström!

Anita Dorazio som utsågs till ”Årets svensk” för att hon jobbar på en frivilligklinik för papperslösa flyktingar, av tidningen Fokus, säger att det finns mellan 20 000 och 30 000 gömda flyktingar i Sverige. Hon uttalar sig i SvD och säger; ”Vi behandlar våra hundar och katter bättre än dem. Jag skulle inte stå här om det inte var en skandal.”

Jag håller med, alla människor som bor i Sverige ska ha rätt till någon slags akutvård och mediciner i det här landet! Annars skulle de i princip kunna ligga på gatan och dö. Men vilken budget ska belastas?

Jag föreslår flyktingmottagningen, vilket förefaller vara naturligt! Och det är den enda statliga utgiftsposten som inte har något tak! Mottagningens omfattning handlar i princip om hur många som vill hit, och som har skäl för det enligt svenska lagar och regler. Vi behöver ett tak! Sverige kan inte vara mottagarland för all världens flyktingar, även om det vore det vi ville. Jag är fortfarande för en flyktingmottagning, men vi bör ställa krav som inte utgår från en individens rättighet att få komma och bo i Sverige bara för att han är förföljd enligt gällande svenska lagar. Det ska vara rätt sorts människor, goda människor. Onda människor göre sig icke besvär! Man ska inte belöna ondska, medans goda människor får lida!!!! Man får nämligen lov att vara islamist, och ändå passera som flykting i Sverige. Det här är omöjligt att lagstifta om, men det kan i alla fall få vara flyktingmottagningens nya riktlinjer, tycker ni inte? Riktlinjer har de ju redan idag.

Utsatta och förtryckta kvinnor är en lämplig målgrupp att hjälpa, de är oftast (bergsäkert alltid?) mer godhjärtade än islamisterna. Förtryckta kvinnor har däremot inte rätten att passera som flykting i Göran Perssons (läsaren behöver inte påpeka för mig att vi har en Reinfeldtsk regering, jag är helt på det klara med det!) Sverige.

Från Rapport:

http://playrapport.se/#/video/1346545

http://playrapport.se/#/video/1346286

Kan inte de goda få uppehållstillstånd, som dessa människor, istället för islamisterna? Vi behöver helt omvärdera flyktingpolitiken!

Roger Klang, Lund den 13/12/2008

  1. 28 januari, 2010 kl. 22:17

    Hej

    En liten sakupplysning. Anita Dorazio jobbar inte bara på en vårdmottagning för papperslösa, hon är också grundare av Flykting och asylkommittéers Riksråd (FARR) och initiativtagare till Vänsterpartiets stödprojekt för ekonomisk hjälp till juridiska tjänster för papperslösa, Fristadsfonden och medlem i Vänsterpartiet Lidingö.

    Mvh
    /Jonas Lundgren
    Lidingövänstern

    • 28 januari, 2010 kl. 22:36

      Frågan är då vilken syn hon har på de fundamentalistiska flyktingar som islamisterna utgör?

      Mvh Roger Klang, Lund Scaniae

    • 28 januari, 2010 kl. 22:40

      Frågan är också om du känner Adrian Johansson, den förra kommunistiska inläggskommentatorn som explicit uttryckte sitt hat mot USA?

      Vh Roger

  2. 31 januari, 2010 kl. 22:40

    Hej Roger

    Nej, jag vet inte vem Andreas Johansson är. Dock vet jag att den situation som flyktingar befinner sig i idag är totalt oacceptabel.

    Nej, Antia Dorazio är, mig veterligen, inget fan av islamisering, men en stark förespråkare av human behandling av människor. Vad gäller religion så kan jag tala för mig själv när jag säger att jag som marxist och feminist anser att religion är ett hinder för människors fria tänkande, oavsett om det gäller islam, kristendom eller hinduism.

    • 31 januari, 2010 kl. 22:42

      Fair enough! Jag tar dig på orden!

      Mvh Roger Klang

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

