Hem > Miljö > Polens kolkraft, och oviljan att rena utsläpp

Polens kolkraft, och oviljan att rena utsläpp

Polens Europaminister Mikolaj Dowgielewicz är ute och cyklar!

Vi talar miljöåtgärder för olika EU-länder här. Så här skrev den danska tidningen Politiken den 27 nov 2008 om Mikolajs yttranden;

”-Jeg ser ingen fleksibilitet overhovedet fra de velhavende (rika) lande, siger Polens Europaminister, Mikolaj Dowgielewicz, der leder den polske delegation i klimaforhandlingerne.

Byrdefordelingen skal aftales
På et afgørende topmøde om to uger skal de 27 EU-lande blive enige om den praktiske byrdefordeling af de europæiske mål om 20 procents reduktion af CO2-udledningen i 2020[…]

Samtidig skal EU-landene bekræfte det meget ambitiøse mål, at en femtedel af Europas energi i 2020 skal komme fra vedvarende (förnyelsebar) energi.

Men den målsætning er i realiteten umulig, siger Polens Europaminister i et interview med Politiken og DR[…]

Vi er 38 millioner mennesker her midt i Europa, og vi er bagud (efterblivna). Vi skal indhente udviklingen i jeres lande, det er i alles interesse. Og hvis I siger til os – et land hvis energi afhænger 95 procent af kulkraft – at vi skal lave det hele om, så er det en drøm. En rar drøm, men kun en drøm.”

Sverige leder miljöligan, och det ser ut som att det snart blir svårt att pressa ner förbränningsutsläppen mera, med hjälp av ny teknik. Polen kan börja applicera mycket teknik på sin energiframställning, teknik som redan existerar! Om inte ett land, som får sin energi till 95 % genom kolkraft, kan minska sina utsläpp nämnvärt – hur ska vi då kunna, som har den renaste tekniken nära det som är fysikaliskt möjligt att åstadkomma mot förbränningsutsläpp? Det är dags för resten av världen att börja applicera den teknik, som vi i bland annat Sverige har forskat fram och utvecklat, nu! Det är inte läge längre, att skjuta på det för Polen och andra länder, som betecknar sig som lite efter! Polen är inget u-land längre. Vill de gå framtiden an och utvecklas som land, så bör de sträva efter att rena sina utsläpp och förnya sin energiproduktion, och inte sträva efter att få andra duktigare länder att rena sina utsläpp i deras ställe! Det är en av de nationalekonomiska grundpelarna för ett lands ekonomiska framgång, att ta sitt ansvar och göra någonting åt sin egen situation idag, utan en tanke på vad andra ”inte gör”! Jag lovar herr Mikolaj Dowgielewicz och Polen att de kommer att bli rikare (och renare på köpet) om de gör så!

Roger Klang, Lund den 30/11/2008

  1. apan
    9 februari, 2012 kl. 11:50

    neger

  2. 9 februari, 2012 kl. 14:32

    Jag förstår inte, kallar du mig för neger eller kallar du dig själv för neger apan?

    Det är alltid lika roligt att diskutera med nazister, för de är så jävla korkade att det går att leka med dem intellektuellt, ungefär som när en katt leker med en mus innan den äter upp den!

    Jag tackar dig för att du kallar mig för neger! Du har ingen aning om vilka inlägg jag har känt mig tvungen att skriva, under eget namn, till skillnad från dig apan, har jag utmanat de militanta islamistledarna i Sverige att komma och spränga sig själva och mig i luften och att vi ska ta deras kvinnor i framtiden, och i samma andetag har jag jämfört mig med Totenkopfdivisionens officerare. Tack än en gång för att du inte håller med mig och antagligen tar mig för en liberal! Då slipper jag att känna mig så dålig.

    Dessutom så säger min släktforskning att minst två av mina förfäder i rakt nedstigande led på min fars sida var korpraler i den svenska armén, därav mitt soldatnamn Klang. Jag har en finne i släkten, min morfars farfar, och en Vallon på 1600-talet, resten är etniska svenskar. Tycker du att jag är en neger så är en stor, stor del av svenska folket också negrer hur blonda de än är! Min kära syster har två små barn, bägge två blonda och blåögda lintottar, men jag antar att de också är negrer? De är ju bara en generation från svartmuskiga mig, eller hur?

    Jag kan trösta dig med att om Sverige slutar ta emot utomeuropeiska invandrare så kommer immigranternas gener att dö ut om en 1 000 år eller så, precis som trälarnas gjorde efter Vikingatiden. Det är nämligen så att om en immigrant får barn med en svensk, så går 50 procent av hans arvsmassa bort eftersom modern och fadern var och en bidrar med 50 procent av barnets gener, om och endast om föräldrarna får ett barn som överlever in i vuxen ålder. Får de två barn som överlever in i vuxen ålder så går 25 procent av arvsmassan tillspillo. I nästa generation om deras son eller dotter får 1 barn som överlever in i vuxen ålder, så går ytterligare 50 procent av dennes arvsmassa bort, 25 procent om han eller hon får 2 barn. Det att svart hår och bruna ögon är dominanta gener gör bara att det tar lite längre tid. Kapten Cooks barn har inte lämnat några spår efter sig på Jungfruöarna! Alla ser ut som infödingarna gör där. Gladare nu?

    Mvh Roger Klang

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

