Hem > Sveriges försvar, Utrikespolitik > Försvaret förutses banta en halv miljard om året även framöver

Försvaret förutses banta en halv miljard om året även framöver

Försvaret fortsätter bantas! Brev till regeringen och Alliansen för ett Starkt Försvar.

Det är omoraliskt att låta andra försvara Sverige, och jag tror inte ett dugg på att någon i regeringen skulle våga skicka hjälp till våra grannländer, i form av militära förband, i händelse av att ryssen eller någon annan större makt angriper ett nordiskt grannland! Det är ett osannolikt scenario med svenska soldater i svenska uniformer i andra nordiska länder i händelse av ett krig, helt enkelt. Vi behöver bara se på vad som hände under andra världskriget! Vi hade förvisso modigare regeringsledare då, men trots det så var allt de vågade; att tillåta privatpersoners penningtransaktioner till ändamålet ”Finlands sak är vår”, samt att inte förbjuda frivilligorganiserande av frivilliga soldater (som inte fick bära svensk uniform). Med andra ord så gjorde de ingenting förutom att inte sätta demokratiska spelregler ur spel! Det var nog så viktigt, men vad får Tolgfors att tro att Sverige skulle göra annorlunda idag i ett dystert scenario? Jag är realist, jag tror att vi i ett sådant läge kommer att ”göra” exakt samma sak, som under andra världskriget! (Jag sätter ”göra” här inom citationstecken, eftersom det innebär att regeringen inte handlar överhuvudtaget.) Vi får svälja vår stolthet, p.g.av det lilla underdimensionerade försvar vi har idag! Men det värsta är att alliansen har kapitulerat för lilla miljöpartiets politik, eftersom vi vet vad som kommer att hända när Mona och mp ska samarbeta i regering efter nästkommande val, om de vinner? Det lilla försvar vi har kommer att störtdyka och nära nog förintas! Om försvaret åtminstone hade haft ett bra utgångsläge så hade de åtminstone kunnat landa på dagens, märk väl oacceptabla nivå, vid ett regeringsbyte, och inte ett försvar i klass med Lichtensteins, som kommer att realiseras med en sådan regering. Men kanske händer det oss här i Sverige – att vi blir angripna – kanske det är vi som råkar illa ut den här gången? Jag tror heller inte att våra grannländer skulle ingripa till vår favör och på annat sätt för vårt försvar, än ovanstående beskrivet svenska tillvägagångssätt under vk2 (på sin höjd)!

Jag menar att vi måste kräva av ryssarna att de ska se efter sin gasledning med civila fartyg, vilka Sverige ska kunna borda på svensk ekonomisk zon efter eget önskemål om tid och plats, för att kontrollera att de inte har något fuffens för sig, alternativt att de drar sin gasledning mitt i Östersjön! I den ordningen.

Det är fullt rimliga, och långt ifrån omöjliga krav att realisera(s) för Ryssland! Mitten av Östersjön, mellan Baltikums och Sveriges ekonomiska zoner, kan bara vara marginellt djupare än på svensk ekonomisk zon. Ska det vara så omöjligt att ställa sådana krav på Ryssland, från vår svenska regering? Men vi måste agera snabbt, ju snabbare desto bättre!

Jag säger till dig Reinfeldt, gör mig till försvars- eller utrikesminister, eller försvinn själv ut i historiens obarmhärtiga glömska och dom över dig! För om Jag tar den högsta makten ifrån Dig imorgon, så har du gjort ditt i regeringen! De flesta av mina spådomar till er i regeringen har slagit in, eller kommer att slå in (bli alltmer uppenbara), som ni borde veta vid det här laget. Hela mitt framtidsscenario håller på att realiseras! Så kommer även denna att göra, även om det egentligen inte var jag som siade om den (det var Gud)! På många sätt är du nyttig Fredrik, men som regeringsledare så blir du vår undergång.

M.v.h. Roger Klang, Lund den 27/11/2008

  1. Inga kommentarer ännu.
  1. No trackbacks yet.

Kommentera

