Hem > Inrikespolitik > Göran Hägglund, skatteavdrag för ensamstående föräldrar

Göran Hägglund, skatteavdrag för ensamstående föräldrar

Göran Hägglund säger nej till en reform som går ut på att ge skatteavdrag för ensamstående föräldrar. Han säger:

-Jag är mycket tveksam till skatteavdrag som innebär att det kan löna sig att skiljas sig i verkligheten eller på papperet för att få en bättre skattesituation.

Jag trodde att Göran Hägglund trodde på äktenskapet som en institution mellan man och kvinna?

Om inte så är fallet så kan vi lika gärna viga homosexuella par som något annat par, eftersom institutionen ändå inte har någon kraft, utan enbart är en meningslös ceremoni tydligen.

Jag har tagit upp frågan med regeringen tidigare, och då kallade jag det för ”gentlemannapolitik”. Jag har själv växt upp en stor del av min barn- och ungdom med två syskon och en ensamstående förvärvsarbetande mor. Ensamstående mödrar kan behöva det här!

Roger Klang, Lund den 19/08/2008

  1. Inga kommentarer ännu.
  1. No trackbacks yet.

Kommentera

