Hem > Ryssland, Sveriges försvar, Utrikespolitik > Rysslands Östersjöflotta kommer att bära kärnvapen

Rysslands Östersjöflotta kommer att bära kärnvapen

Till Sten Tolgfors och tankesmedjan Alliansen för ett Starkt Försvar!

Ryssland ska bestycka sin östersjöflotta med kärnvapen, hörde jag på nyheterna. Det är dags att Sverige gör detsamma! Så här skrev jag på min blogg den 19/12/2007:

”Jag anser att Sverige bör utveckla taktiska kärnvapen, eftersom vi har ett så underdimensionerat försvar i förhållande till det Ryssland har. Det vore det enda som skulle avskräcka Ryssland från ett eventuellt anfall mot Sverige, om det är det de vill framöver. Det finns inga folkrättsliga bindande avtal som begränsar eller förbjuder kortdistansvapen (räckvidd mindre än 500 kilometer), ofta benämnda taktiska kärnvapen. Ett land som Ryssland har själva 4000 taktiska kärnvapen, de flesta placerade i den Europeiska delen av Ryssland!”

Det borde vara sluttjafsat om FRA-lagen nu, den är ett faktum ändå. Men vi behöver ett försvar som kommer till, annars gör FRA ingen nytta alls!

Jag anser att vi ska liera oss med Polen och utveckla taktiska kärnvapen för Östersjöstaternas beskydd! Det är ingen hemlighet att jag här menar Sveriges beskydd, men Polen tjänar lika mycket på en sådan överenskommelse med oss. Polen har lika mycket rätt att existera som stat som vi har!

Roger Klang, Lund den 18/08/2008

  1. Inga kommentarer ännu.
  1. No trackbacks yet.

Kommentera

