Hem > Inrikespolitik > Barnaga; förnuftet måste få segra!

Barnaga; förnuftet måste få segra!

Dokument inifrån; ”syndabockarna”, tar upp barnaga. Jag anser att det är fel signal att sända till barnen att totalförbjuda barnaga! Det kan lätt bli en häxprocess av det när det görs program efter program om aga, och barn därefter anmäler sina föräldrar. Det är nog inte så idag, men det kan lätt bli så! Det blev så i USA med incesträttegångarna på 80-talet, efter att delstat efter delstat införde lägre ”beviskrav”, där man i princip litade till barnens ord. Jag har själv inte blivit agad, utom en gång av min far och en gång av min mor. Men det var väldigt milt, och jag skulle aldrig ha kommit på tanken att anmäla dem för det! Hade det hänt idag så hade de kunnat få fängelse för detta.

Det räcker gott och väl med lagar mot misshandel i allmänhet. Man kan införa högre straff när ett barn blir misshandlat, men det är också allt! Vänstern vet inte vad dem vill, å ena sidan vill de ha totalförbud och straff mot barnaga, å andra sidan vill de inte ha hårdare straff! Vilket dilemma va? Samma sak med Dokument inifrån, som är en av socialdemokraternas propagandamotorer.

M.v.h. Roger Klang, Lund den 18/08/2008

  1. Anders W
    20 december, 2008 kl. 01:12

    För och emot.
    Sunt förnuft och inte besinningslöshet.
    Lättaga och inte strängaga.
    Smisk på stjärten och inte stryk.
    En dask på baken och inte en örfil.
    Ömhet med värme och inte översitteri med kyla.

    Därför att barn behöver föräldrar som bekräftar och förstår dom på alla sätt,och föräldrar som får lov att visa att dom är föräldrar som bryr sig.

  2. 20 december, 2008 kl. 17:15

    Jag håller helt med, Anders!

    M.v.h. Roger Klang, Lund

  3. 12 september, 2009 kl. 18:35

    Jag är 17 år gammal, och har ända sen jag varit 6 år gammal, fått stryk av min pappa. Dag in, dag ut. Skrev ett inlägg om det i min blogg: http://www.nyabella.se

    Du hittar det till höger på bloggen, under rubriken ”läsvärda inlägg”. Inlägget heter Vart tog jag vägen?

    • 12 september, 2009 kl. 19:43

      Verkar som om ryggsparken och slagen mer var ett fall av grov misshandel. Jag är mot all form av aga, hot, verklig frihetsberövande, tvångsgifte, religiöst tvång och psykisk misshandel mot barn och ungdomar! Men ge förövarna hårda straff för misshandel när misshandel ägt rum istället, som i ditt fall. Jag står fortfarande vid det jag skrev i inlägget!

      Mvh Roger Klang

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

