Hem > Inrikespolitik, Sveriges försvar > Brev till Carl Bildt angående gasledningen i Östersjön

Brev till Carl Bildt angående gasledningen i Östersjön

Till utrikesminister Carl Bildt!

Carl Bildt hänvisade mig till nedanstående departement i gasledningsfrågan, i ett brevsvar till mig. Så här kortfattat skrev jag och Alliansen för ett Starkt Försvar då till dessa departement, i hopp om svar!

Till Näringsdepartementet och Miljödepartementet!

Varför måste gasledningen gå så nära Gotland? Vet ni om det finns ett annat alternativ, rent tekniskt och miljömässigt, för Ryssland att lägga den på internationellt vatten mitt i Östersjön istället? I så fall så blir alla glada och nöjda, möjligtvis med undantag för Ryssland!

Tacksam för svar!

M.v.h. Roger Klang, Lund den 06/06/2008

Men jag har inte fått något svar! Är regeringen och departementen ointagliga borgar som vägrar att besvara obekväma brev? Vill Bildt förklara sig om varför han tyckte att jag skulle vända mig till en dörrstopp, istället för till honom? Tycker Bildt att det här landet ska vara en demokrati bara en dag vart fjärde år, på valdagen? Jag tror inte det, men det återstår för dig Bildt att bevisa nu!

Roger Klang, Lund den 11/08/2008

  1. Inga kommentarer ännu.
  1. No trackbacks yet.

Kommentera

