Hem > Utrikespolitik > Vem vill ha med Italien att göra?

Vem vill ha med Italien att göra?

Vad är det för mening att vara med i EU om EU agerar som en stat, typ Saudi-arabien? Om EU accepterar Italiens nya lag om att utlänningar ska kunna straffas hårdare än italienare får det vara nog för min del! I regeringens veckobrev idag fredagen den 25/07, om händelser i Bryssel den gångna veckan, har det inte nämnts ett knyst om några protester mot Italien, så det förekom väl inga? Jag anser därför numera att EU enbart ska vara en ekonomisk- och en miljöorganisation, inte en militär eller en överstatlig federal organisation med samma grundlag! Annars blir det ju Italien som sätter standarden för mänskliga rättigheter, och det ser vi ju hur bra dem är på det!

http://www.sr.se/cgi-bin/ekot/artikel.asp?Artikel=2210827

http://www.sr.se/cgi-bin/ekot/artikel.asp?Artikel=2211759

Varför inte stifta en lag om att italienare, och endast italienare, i Sverige ska kunna dömas till längre fängelsestraff? Den vore inte rasistisk eftersom den bara skulle vända sig mot en nationalitet och inte en ras! Ett typiskt Berlusconi-argument antar jag.

Nu är det här sista bara ett tomt hot, men jag hoppas att Silvio Berlusconi tvingas av EU till att tänka om!

Roger Klang, Lund den 25/07/2008

  1. sverigevsitalien
    13 augusti, 2008 kl. 16:50

    Du är ju helt kass och du har ju ingen koll!

    http://sverigevsitalien.wordpress.com/

  2. 13 augusti, 2008 kl. 18:21

    Jag står för det jag skrev, även om jag är glad att det finns sådana svenska män som du! Men du tillhör en liten minoritet, eller hur? Fast jag vill inte själv bli sådan, jag limmar på en svensk tjej just nu. Om inte hon visar sig leva upp till mina förväntningar så får hon kicken, och då får vi se! Faktiskt så tänker jag länka din blogg till min, för rättvisans skull! Jag tror förstås att du är illa omtyckt av manliga italienare för att du tar deras brudar, men vem bryr sig, eller hur?

    Roger Klang, Lund

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

