Hem > Inrikespolitik > Min bekännelse, av Roger Klang

Min bekännelse, av Roger Klang

Till Alliansen för ett starkt försvar, ÖB och hkv! Ursäkta mitt långa brev, jag ska försöka hålla mig kortare i framtiden. Detta brevet går in på bloggen, med nödvändighet!

”…Man har också lagt ut gigantiska gasledningar till fastlandet med en sammanlagd längd på närmare 700 mil. Det är alltså viktigt att vi tar vara på de erfarenheter som finns i Norge när vi nu från olika utgångspunkter skall medverka till att den planerade rysk-tyska gasledningen i Östersjön ges bästa möjliga utformning…” Slut citat ÖB i hans nyhetsbrev den 5 april 2007.

Jag tror inte på att ÖB saknar kurage, trots att han skrev ovanstående. Det är osannolikt att en feg man kan ta sig till den position som han har i en sådan härdad miljö som den inom försvarsmakten. Jag tror däremot att han är blåögd därför att han var uppfödd på bröstmjölk tills han var tre! Lägg till intellektuell och välutbildad också, och vi får sådana som styr Sverige. De som styr Sverige kan vara fega och/eller bekväma (bekväm typ Bildt), men ÖB är det antagligen inte! De som styr USA har haft tuffare uppväxtförhållanden, i alla fall de reaktionära republikanerna, typ Bush, McCain och Reagan. Men inte så tuff att de blev rasister, de ligger över den gränsen precis som jag gör! Och det är så av en anledning! Det finns förstås gott om människor vilka inte fått tillräckligt med kärlek och som inte blivit rasister (eller vänsterextremister), men gemensamt för de som väl blir rasister är att de har haft en hård barndom. OBS; vi talar inte om ekonomiska uppväxtförhållanden här, det är bara vänsterpolitiker som tror att man kan mäta lycka i ekonomiska klasstermer!

Poängen är att denna sorts individer som ÖB är, orsakar att vårt land underkastar sig, och försätter oss i en position av onödigt stort utländskt inflytande över oss. De tycks också acceptera sin kvinna ifall hon har ett tvivelaktigt förflutet (men en kvinnas förflutna spelar roll, i alla fall för mig), och de ser inte hot som kommer emot oss utifrån, som ni kan läsa i citatet av ÖB överst. ÖB och makteliten underlättar dessutom genom sitt sätt att tänka, all form av kvinnostöld mot oss, och det är inte i några små dimensioner inte! Det bästa vore om vi hade en sund mix av den typ av människor som jag och Sjösvärd utgör, respektive den typ som Håkan Syrén utgör i ledande ställningar i rikets styrande skikt som helhet. Dessvärre är det inte så, utan sådana som jag är klart underrepresenterade! Finns det någon anledning till det? Jag vet inte om ÖB inser detta, eller om han är elitist, men jag tänker läsa hans bok BÅDE OCH för att ta reda på det om möjligt!

Jag har rätten på min sida, och det förstår ÖB! Intellektuellt kan ÖB förstå varför jag handlar som jag gör, och varför jag ser Ryssland som ett hot. Men ÖB följer ändå sina känslor, och dem säger honom att alla är goda och trygga människor precis som hans föräldrar var. Alla tror att majoriteten av (osynliga) människor tänker likadant som dem själva, kanske i synnerhet bland landsmän och deras innersta känslor. Vi fungerar så, det måste till för att vi ska kunna leva i organiserade samhällen med ledarskap. Jagbilden projiceras på våra medmänniskor, i synnerhet dem vi inte känner. Även jag har gjort mig skyldig till sådana slutsatser, likaså de flesta Sverigedemokrater, socialdemokrater, statsminister Reinfeldt, et.cetera! Hur skulle man annars kunna tro att man kan vinna ett val, och därmed kunna vinna ett val? Detta blir aldrig så tydligt som hos maktens människor! Jag slår vad om att ÖB tror att han har ett stort stöd av de försvarsanställda och allmänheten, och det kanske han har men det hör inte hit! Animaliska instinkter..? Eller Guds avsikt? Fast en reaktionär maktmänniska tenderar att se saker i svart eller vitt, de egna är goda men långt ifrån alla de andra. Kanske tänker jag bara så för att jag har sjukdomen schizofreni (vilket jag tar medicin mot, som fungerar)? Men jag tror trots allt att det ligger till så!

Problemet med Sjösvärd och mig (åtminstone med mig) är att vi blivit reaktionära på grund utav vår bakgrund och den illa planerade position vi försätter oss i politiskt. Men det problemet är bara marginellt för Sverige! Vi är mest obekväma och jobbiga för politikerna och dessa kärleksfulla och älskvärda människor med toppositioner i samhället (gäller inte alla, men majoriteten, och det är en gradfråga naturligtvis). Min far var rättshaverist men välutbildad civilekonom och civilingenjör. Han blev aldrig chef över någon. Jag är inte rättshaverist, men jag vet var jag kommer ifrån, jag känner mina svagheter! Gör ni? Jag hade åtminstone en närvarande far, men en far som kom från en alkoholistfamilj och som baby hamnade på barnhem, och som söp stora delar av min tonårsuppväxt och unga vuxna liv. Lyckligtvis var han helt nykter de sista tio åren av sitt liv, och de första elva åren av mitt liv vad jag kommer ihåg i alla fall, han festade normalt då. Alla män i min familj, med undantag för min mycket yngre halvbror (vad jag vet), har varit missbrukare av någon substans vid någon tidpunkt av sitt liv. Min far var alkoholist, jag rökte hasch tre-fyra år av mitt vuxna liv, och min äldre bror sniffade och tog droger i allmänhet! Alla vi tre slutade på eget initiativ oberoende av varandra. Hade jag inte börjat med att röka hasch så hade jag nog varit alkoholist idag, så det var bra ändå! (Hasch är inte vanebildande, i alla fall var det inte det för mig.) Min bror är idag chef i ett företag i en liten stad utanför London som sysslar med mjukvara, så för honom har det gått ganska bra. Min far hade problem med vissa auktoriteter på en del jobb, men han var ju rättshaverist. Jag själv hade ett förfulande handikapp långt upp i åldern, men är frisk nu. Jag är alltså ett levande mirakel, även om miraklet tog 20 år fram till idag! Snyggare blir jag inte. Där av min fixering på Gud, kvinnor och hor antar jag, så nu känner ni mig mer eller mindre som jag är idag!

Min bekännelse.

Nu till mitt tvivelaktiga förflutna! Jag har gjort så mycket skit tidigare i mitt liv fram till 90-talets början, typ från det att jag var 6-7 år och fram till 12-årsåldern så snattade jag ofta med mina kompisar, fast jag var aldrig bra på det. När jag var tonåring så fuskade jag på proven i skolan och en gång smashade jag och en kompis en parkeringsautomat för pengarna. När jag blev vuxen så har det hänt att jag smugglat hasch i mindre mängder från Christiania några gånger för att sälja till min närmaste bekantskapskrets (jag satt tre dagar i fängelse i Köpenhamn p.g.av det en gång, efter det gjorde jag inte om det). Jag har tagit amfetamin vid några tillfällen, kört svarttaxi ett par gånger, kört rattonykter många gånger, stulit (lånat) en bil, försökt att stjäla en annan bil, slangat bensin, stulit från min arbetsgivare SAAB i Arlöv. Jag har varit på ”nattklubb” (läs bordell) i Köpenhamn en gång utan att vara begeistrad. Det var min kompis som tvunget ville dit, men ingen av oss hade sex på klubben eller någon annanstans. Dock lyckades vi attrahera polisen under den korta tid vi var där, och min kompis fick en saftig räkning hem i brevlådan för den champagne han drack på klubben, vilket tydligen var liktydigt med ett sexköp inofficiellt. Men jag gick in där med den klara inställningen att jag inte skulle ha sex, och det svär jag på är dagens sanning!

Någon gång kommer mitt förflutna ändå komma fram i ljuset, om jag blir någon, så det är lika bra jag skriver om det på bloggen! Allting är preskriberat sedan länge. Jag vet inte om jag har kommit ihåg allt djävulskap jag har gjort i detta brev, men det mesta är täckt?! Genom att berätta om detta så tar jag bort nyhetsvärdet på det. Och javisst ja, jag firade också Palmes död, men jag skulle gått ut i vilket fall som helst för det gjorde jag alltid på den tiden. Jag har varit i slagsmål någon enstaka gång men någon våldsbrottsling har jag aldrig varit, och jag har aldrig varit elak mot kvinnor heller! For the record; jag måste säga att jag hade roligt mellan 18 och 25 år, trots mitt handikapp, det var då jag klämde in det mesta av ovanstående!

Roger Klang, Lund den 20/07/2008

Kategorier:Inrikespolitik
  1. Inga kommentarer ännu.
  1. 9 september, 2010 kl. 22:10
  2. 9 september, 2010 kl. 22:10

Kommentera

