Hem > Inrikespolitik, Ryssland, Utrikespolitik > Ryssland allt mer totalitärt

Ryssland allt mer totalitärt

Till Alliansen för ett starkt försvar, och hkv!

Ryssland allt mer totalitärt.

Så visar det sig att jag nog hade rätt angående Medvedevs ensidiga ”korruptionsbekämpning”, som jag skrev till er om den 13/07. Han målar fan på väggen angående utländska företagsuppköpare och anklagar dessa för brott, korruptionsbrott, eller rättare – ”raiding”, som inte är ett brott i något land i västvärlden vad jag vet. Samtidigt försöker han att släta över FSB:arnas korrupta metoder att skaffa sig en förmögenhet, i det förflutna (och även släta över vad de gör idag förmodligen, eftersom han inte klarar av att frigöra sig från Putin), men det kan han inte säga trots att det är/borde vara ett brännande hett ämne, så han undviker FSB-frågan medvetet!

http://www.russiatoday.ru/news/news/27579

Nu vet jag att Ryssland bara kan bli så rikt som deras olje- och gasproduktion tillåter dem! Det är en lättnad för oss svenskar! Medvedev väljer vägen som mellanöstern och Afrika valt, och den är dålig för ett lands ekonomi. De är lika dumma som Mgabe, de förstår inte att de inte kan både ha kakan (blomstrande ekonomi) och äta upp den (begränsa ägandet till sin egen etnicitet)!

De må skapa aldrig så finurliga lagar för att komma runt detta faktum, men de kommer att finna att det inte fungerar! Och när det inte fungerar så kommer de att ropa att västvärlden och USA ligger bakom den ekonomiska lågströmmen i landet, precis som Mgabe och Idi Amin och alla övriga Afrikanska och Arabiska skurkledare gjort sedan de förstört sin egen ekonomi och dragit in sitt folk i inbördeskrig och konflikter. De är helt enkelt spaggar i stort format som tar till ”rasistkortet”, typ; ”svenska poliser är rasister”, ”jag får inget jobb för alla rasister vill inte anställa mig”. Eller i en stats fall; ”Det är sanktionerna som följde på vår frihetssträvan som orsakar recessionen/inflationen” et. cetera.

De kunde börja med att uppföra sig så skulle de snart få jobb – eller i statsfrågan – leva i blomstrande ekonomier, säger jag och nobelpristagaren i ekonomi 1999, Amartya Sen! Med våld förtrycker de sina kvinnor, och då menar jag inte nödvändigtvis våld riktad direkt mot kvinnorna, jag menar machokulturen som sådan, och på det följer en flytande skala av fattigdom och ineffektivitet, enligt Sen. Men de känner sig åtminstone tuffa, utom när USA och Israel förödmjukar dem i krig! Jag har sagt det tidigare; vi lever i två världar, i den ena visar man sin mandom i arméer i krig, och i den andra mer omedelbart i boxningsringen eller på gatan i gangstergäng och i mobbar, om man ska hårddra det! Hur ska man jämka ihop dessa två ytterligheter som har flytande gränser? Det är där etniska motsättningar föds i eller genom USA, för den ene kan förödmjuka, alternativt förnedra den andre i olika situationer om de är skitstövlar (som amerikanarna gör med Iraks män). Men det kan bara vara en sak som betyder något, och det är att stå närmare Gud, vilket inte Bush gör idag till skillnad från för ett antal år sedan! Där av den av mig förutspådda långa recessionen i USA, som lätt kan förvärras beroende på amerikanarna själva imorgon. Jag har roat mig med att samla urklipp på indicier om hur USA fundamentaliserats de sista fem åren. Det är min övertygelse att om man håller inne med sin reaktion innan man agerar med våld, så står man närmare Gud! Det är då man får statsvåld, till skillnad från i det motsatta fallet där man får en omedelbar reaktion av en mobb. Om man aldrig slår ifrån sig så är man enbart ett offer, och ett offer kan varken hjälpa sig själv eller andra. Guds utvalda nationer kan därför inte vara pacifistiska offer!

Hedersmord och självmordsbombningar kommer inte från vilken Gud man har, det kommer inifrån förövarna själva – det som försiggår i deras huvuden och hjärta, det är därför som även somliga kristna människor i mellanöstern praktiserar hedersmord. Allah eller den kristna guden blir aldrig tillfrågad om vad som är rätt i åsiktsförtryckande kulturer och av åsiktsförtryckande individer.

Jag är inte ute efter att stänga gränserna till vårt land, nej, faktiskt vet jag att den allra största anledningen till Amerikas överlägsna välstånd är deras (f.d.?) öppenhet för andra nationaliteter. Jag försöker vända kvinnoströmmen istället. Där skiljer jag ut mig från S.D., och den skillnaden gör hela skillnaden!

M.v.h. Roger Klang, Lund den 17/07/2008

  1. 18 juli, 2008 kl. 05:34

    omg, en till typ ”expert”, i själva verket ryssfientlig smygrasist
    kommer ni nånsin lämna mitt land i fred?
    dra åt FRA

  2. 18 juli, 2008 kl. 19:37

    Nej!

    Skämt åsido, varför skulle vi tillåta Ryssland att lägga en militärt bevakad gasledning i vår ekonomiska zon? Estland gjorde det inte! Det är ni min vän, som inte låter oss vara ifred! Alltid ute efter mer, eller hur kamrat? Och som du märker så kritiserar jag USA också, gör det mig till USAfientlig smygrasist, eller kan man bara vara rasistisk mot ryssar?

    Om du verkligen läser vad jag skriver i mitt blogginlägg, så förstår du att du är en självuppfyllande profetia! Dessutom tycker jag ju att det är bra att Medvedev inte tar itu med korruptionen på allvar, så vad är det du gnäller om? Gör som ni vill, men skyll inte konsekvenserna på lilla rasistiska mig, eller Sverige, sedan!

    M.v.h. Roger Klang, Lund

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

