Hem > Utrikespolitik > Brev till Carl Bildt, och blogginlägg!

Brev till Carl Bildt, och blogginlägg!

Jag anser att Sverige borde medla mellan Kinas regim och Tibets andlige ledare, Dalai Lama! Annars är det risk att det blir bara rundsnack från kinesernas sida, för att visa världen att de vidtar åtgärder efter kritiken mot dem, trots att situationen inte förbättras för tibetanerna (eller ens för etniska Kineser boende i Tibet, det är svårt att veta eftersom nyhetsflödet är så begränsat i Tibet och Kina).

Inser ni förresten vilket arsle Carl Bildt är? Han är som klockan som bara går och går och aldrig kommer till dörren. Jag menar, att läsa hans blogg är som att läsa en bok som bygger upp en handling, och så när man kommer till slutet så finns det ingen poäng eller knorr, den bara slutar som den börjar! Hur kan någon vara så torr och tråkig? Jag har slutat läsa hans blogg dagligen, men om man kan använda den för ett syfte så är det bra. Jo, en gång så kom faktiskt Bildt till dörren, och skrev något upprört om Ryssland vid ett tillfälle då Putin behövde höra detta, och jag tänkte; kanske karln lever? Bara för att upptäcka några timmar senare att han hade raderat detta något, som kunde ha gjort en stolt över att vara svensk, ur sin blogg! Ingenting får man vara stolt över, som svensk man! Man undrar vad Anna Maria Corazza ser hos honom? Det värsta är att jag tror att ÖB är likadan, efter att ha sett honom i filmer från försvarsmakten. Det måste vara någonting som går!? Sverige är den eviga dörrmattan.., suck! Jag har kommit fram till att jag är tämligen unik för att vara Svensk. I alla fall så är den mest lästa posten på min blogg ”About Roger Klang”.

Roger Klang, Lund 30/04/2008 https://rogerklang.wordpress.com

Kategorier:Utrikespolitik
  1. Inga kommentarer ännu.
  1. No trackbacks yet.

Kommentera

