Hem > Uncategorized > Roland Poirier Martinsson, amerikan född i Sverige

Roland Poirier Martinsson, amerikan född i Sverige

I Sverige har vi Sverigedemokraterna i vissa kommuner, och det är möjligt att de kommer in i riksdagen till nästa val? I USA har de NRA och ett två partis electoral system. Det gör det omöjligt för NRA, eller andra politiska grupperingar, förutom åsnorna och elefanterna, att få något inflytande. Men Roland Poirot Martinsson, kolumnisten på SvD, antyder i sin kolumn den 18/02 att Sverigedemokraternas framgångar beror på svenskarnas ondska. Vi är inte onda! Sverigedemokraternas framgångar beror kanske på att vi saknar ett värdekonservativt parti, som tar brottslighet på allvar och som är patrioter. Om det hade funnits ett sådant, så hade en stor del av Sverigedemokraternas väljare röstat annorlunda på valdagen, det är jag övertygad om! Som det är nu lockar SD genom brist på alternativ. Jag kommer aldrig att rösta på SD! Om USA hade haft vårt politiska system, så hade sannolikt främlingsfientliga element smugit sig in i politiken även hos dem.  

Jag tog mig tid att googla Roland Poirier Martinsson. Han är tydligen egentligen född i Åhus, Skåne 1962, tre år före min födelsedag. Han har dessutom studerat och jobbat i Sverige så han borde ha starka band till Sverige. Men.., USA har den effekten på folk, immigranterna blir amerikaner fort som fan. Det skulle ha varit bra om det hade varit så med Sverige, men det kommer inte att hända med den regeringen vi har nu! Enligt mig har Roland med sin senaste kolumn i SvD, ställt sig på den förlorande sidan i moralkriget! Ja du, Poirier, identitet är viktig! Varför valde du amerikansk identitet över Svensk? Det är ju vi som har rätten på vår sida, oaktat vänsterpolitiken som förs här av en borgerlig regering! Jag studerade filosofi på Lunds Universitet tills för ett par år sedan, vi kanske har mötts där Roland?  

Roland bor i en stat där man hängde upp svarta män i ett träd, helt godtyckligt, om man var konservativ när Roland var en ung pojke! Godtyckligt och godtyckligt, ofta hade de svarta männen haft en affär med en vit kvinna, eller blivit anklagade för våldtäkt på en vit kvinna. Var det inte det man brukade kalla för ”speedy justice”? Så hur kan han komma och snacka om svenskarnas intolerans?? 

Du valde Amerika Roland, för mig är du därför texan! I Amerika har man ett litet uttryck som går ”Love it or leave it”, syftandes på landet där de bor. Brukar du använda det? Låt inte det faktum att husen är dyra i USA, stoppa dig från att flytta till USA permanent! är det bekvämt att välja Sverige, eller hur? I Sverige var din utbildning gratis. Den kunde du utnyttja! Om du läser mitt förra inlägg, så kommer du att bli medveten om att ingen annan klarar av att skriva politik som jag, Jag är unik! Kanske något för dig att skriva om? Varför kan du inte vara mer som henne http://noje.malmolund.city.se/art/1815/frn_lund_till_hollywood/ ??? 

M.v.h. Roger Klang, Lund den 20/02/2008

Kategorier:Uncategorized
  1. Inga kommentarer ännu.
  1. No trackbacks yet.

Kommentera

