Hem > Inrikespolitik > Rasool Awla, Män mot hedersförtryck, i SvD

Rasool Awla, Män mot hedersförtryck, i SvD

 Rasool Awla och hans sharif-hjältar borde få en viss ersättning av staten för deras (oavlönade?) arbete! För resor, utlägg och omkostnader. Jag vet inte om Fryshuset ger dem det? Jag är medveten om att en stat som USA, inte har lyckats med att införa en framgångsrik demokrati i någon annan stat än Tyskland och Japan, sedan andra världskrigets slut. Därför vill jag vara lite försiktig med att göra sharif-hjältarna till statsanställda, för jag tror inte heller att den svenska staten kan införa demokrati i förorterna! Förändring måste komma inifrån, som den har gjort i en del afrikanska stater, typ Liberia. Därför är sharif-hjältarna värdefulla som fristående aktörer. Jag vill poängtera att jag personligen stöder kvinnorna i ”ghettona”! Om det någonsin kommer att anordnas en marsch för deras rättigheter, i Malmö/Lundområdet, så kan ni räkna med att jag är där! Och så ville jag säga att; jag tycker inte att USA:s befrielse av Irak och Afghanistan var av ondo, särskilt inte befrielsen av Afghanistan. USA:s behandling av ”krigsfångar” däremot – jag syftar då på waterboardingen – är av ondo! Bush talar om ”evildoers“, och så har han gått och blivit en själv!??? Det handlar inte om vem som gör vad mot vem, det handlar om vem som gör det!!! I alla fall för Gud (så mycket tror jag mig känna honom).

Jag är övertygad om att det är kvinnoförtrycket som leder till att stora delar av världens män, kvinnor och barn mår dåligt. Kvinnoförtryck dödar kärleken hos män, både den till sina kvinnor och barn, och den kärlek kvinnorna kunde ha till sina män. Också kärleken till Gud blir död. Varför tror ni Jesus föddes i mellersta östern? För dem behövde honom mest!

Mer religion än så vill jag inte blanda in i min politik!Följande är en tänkvärd artikel!

http://www.svd.se/opinion/brannpunkt/artikel_843895.svd

Kategorier:Inrikespolitik Taggar:
  1. Inga kommentarer ännu.
  1. No trackbacks yet.

Kommentera

